Job2 Street

Thursday, November 28, 2019

Drone terbaik 2019 -Sepintas Lalu

Drone terbaik 2019 -Sepintas Lalu

1 -  DJI Mavic Air
2 -  DJI Mavic 2 Pro
3 -  DJI Spark
4 -  DJI Phantom 4
5 -  Parrot Bebop 2
6 -  Parrot Anafi
7 -  DJI Mavic Pro
8 -  DJI Inspire 2
9 -  DJI Inspire 1
10 -ZeroTech Dobby

1. DJI Mavic Air


Berat: 430g | Pengawal: Ya | Resolusi kamera: 12MP | Saiz bateri: 2,375mAh | Julat: 6.2 batu)

+Video portability 4K hingga 100Mbps
+Penghalang objek (obstacle avoidance) yang hampir sempurna
+memerlukan banyak bateri

DJI Mavic Air adalah DRONE terbaik tahun 2019 bagi kebanyakan orang, walaupun ia hanya dikeluarkan tahun lepas. Ia kini banyak diberi diskaun dan keseimbangan kuasa portabilitinya tidak dapat ditewaskan. Ia boleh merekodkan video 4K yang stabil pada 60 bingkai sesaat, mampu dimasukkan ke dalam beg galas atau juga poket jaket.

Tidak banyak kompromi sama ada jika anda baik-baik saja dengan hayat bateri selama 21 minit (khas untuk dron saiz ini). Ujian kami membuktikan masa penerbangan yang sebenar boleh menjadi kurang daripada 18 minit sebaik, tetapi itu adalah masa yang mencukupi untuk kebanyakan orang, terutamanya jika anda membeli ke dalam Bundle "More Bundle" yang disyorkan dengan tiga bateri (benar-benar bernilai).

Air Mavic kecil, cepat dan boleh melakukan banyak helah yang kemas. Ia boleh menjejaki subjek yang bergerak, bumerang di sekeliling mereka di laluan pra yang diselaraskan, dan mengambil video sfera seolah-olah ia jatuh ke bumi untuk selfie drone.

Alasan ini mendahului senarai kami adalah bahawa ia adalah drone bolehlipat yang terbaik untuk wang anda, tetapi kami menggalakkan perbelanjaan sedikit lebih untuk yang sama-sama bernilai "Fly More Bundle".

Baca ulasan penuh: DJI Mavic Air

2. DJI Mavic 2 Pro


Berat: 907g | Pengawal: Ya | Resolusi kamera: 20MP | Saiz bateri: 3.850mAh | Julat: 3.1 batu

Reka bentuk lipat yang sangat baik
Mod foto dan video baharu
Kamera unggul
Tidak dapat merakam 4K pada 60fps

DJI Mavic Pro secara teknikal lebih unggul daripada Mavic Air, kami memilih No. 1 untuk drone terbaik, tetapi ia lebih mahal dan lebih kecil (walaupun hanya sedikit). Ia memberikan video dan video yang paling tajam dari mana-mana drone pengguna terima kasih kepada kamera Hasselblad yang menstabilkan gimbal, yang mempunyai sensor CMOS satu inci. Gambar-gambar adalah lebih cerah, lebih terperinci, dan ketara lebih baik daripada yang diambil menggunakan model terdahulu.

DJI telah membuat penambahbaikan pada sisi perisian juga, dengan mod baru untuk menangkap foto dan video - termasuk hyperlapse, yang mencipta video udara yang menakjubkan

Mavic 2 Pro adalah cadangan lebih mahal daripada drone sebelumnya - tetapi ia mungkin menjadi lebih berbaloi memilikinya. Ramai peruncit menawarkan tawaran istimewa pada dron premium, dan Mavic 2 Pro.

3. DJI Spark 


Harga murah, drone kecil, dengan kawalan isyarat seperti isyarat tangan

Berat: 300g | Remote: Ya / Tidak disertakan | Resolusi kamera: 12MP | Saiz bateri: 1,480 mAh | Julat: 1.2 batu

Boleh dikawalan tanpa remote
Secara Quickshot mod

DJI Spark adalah drone yang paling mudah didekati oleh syarikat. Dengan kawalan isyarat yang sangat sejuk yang membuat anda berasa seperti Jedi dan cangkang badan berwarna yang berbeza, ia pasti lebih seronok dari kotak daripada banyak yang lain dalam senarai ini.

Ia mudah dikawal menggunakan telefon pintar anda, tetapi perlu diingat bahawa itu adalah satu-satunya pengawal yang anda akan mempunyai kecuali jika anda suka membeli pengawal yang berasingan. Ia pasti berpatutan dari segi drone, tetapi masih kami ingin mempunyai pengawal yang diletakkan untuk ukuran yang baik.

Ia adalah drone yang sangat ringan, tidak menghairankan kerana saiznya boleh. Ini adalah salah satu kekuatan terbesar dan kelemahan yang paling besar kerana ia sangat mudah dibawa ke dalam beg anda, tetapi akan terjejas oleh angin semasa penerbangan

4. DJI Phantom 4

Berat: 1380 g | Pengawal: Ya | Resolusi kamera: 12.4MP | Saiz bateri:: 5,350mAh | Julat: 3.1 batu

Rakaman 4K yang bagus dan stabil
"Fisheye" lensa
Aplikasi telefon pintar yang sangat baik
Tidak mudah dinaikkan naik

Penambahbaikan DJI Phantom 3 Profesional yang telah mengesankan, Phantom 4 membawa dengan pembinaannya yang lebih kukuh, teknologi penghindaran objek yang dikemaskinikan dan - seperti banyak tawaran DJI - kawalan jauh khusus khusus yang menghubungkan kepada telefon pintar yang kaya ciri sama aplikasi.

Rakaman video 4K disokong, dan reka bentuk gimbal bermakna anda mendapat rakaman yang teguh walaupun apabila drone bergerak dengan laju dan mengubah arah. Penurunan terbesar - dan anda akan melihat ini adalah satu keluhan biasa dengan banyak drone komersial - adalah hayat bateri, yang hanya sekitar 15 hingga 20 minit, bergantung pada seberapa keras anda menolak drone itu.

Walaupun ia tidak cukup dalam liga yang sama sebagai saudara Inspire 1, Phantom 4 menawarkan tahap prestasi dan fungsi yang sama untuk harga yang lebih rendah, menjadikannya pilihan terbaik untuk jurugambar udara yang berpotensi daripada profesional berpengalaman.



No comments:

Post a Comment

K-Play

kPlaylist - get your music online

The player will show in this paragraph

2 3

IkimFM

speaker music speaker