Job2 Street

Tuesday, October 23, 2018

Using Agricultural Drone Farmer Is Able To Lower Agriculture's Cost


WordPress Theme Editor
Di dalam konteks teknologi drone merupakan pesawat tanpa pemandu. Drone adalah lebih rasmi dikenali sebagai unmanned aerial vehicles (UAV) ataupun kenderaan udara tanpa pemandu. Pada asasnya, drone adalah robot terbang. Pesawat itu dikawal dari jarak jauh atau boleh terbang secara autonomi melalui software-controlled flight plans didalam embedded sistem yang bekerja bersama-sama dengan GPS. UAV sering dikaitkan dengan tentera, tetapi mereka juga menggunakan drone untuk mencari dan menyelamat, pengawasan, pemantauan trafik, pemantauan cuaca dan memadam kebakaran.

Pada April 2017, Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) mengambil inisiatif memperkenalkan penggunaan pesawat drone untuk menyembur racun dan memantau keadaan tanaman di sawah. Kaedah ini adalah bagi menggantikan aktiviti meracun secara manual di sawah padi.

Sesiapa yg nak menjadi petani moden yg akan mengurangkan kos dan tenaga atau pun nak mengambil upah (servis) untuk para petani, NAH.... Di sini ada berbagai jenis drone untuk kegunaan petani dan pertanian.

Dari harga serendah RM5,000.00 hingga ke RM20,000.00 ++ anda mampu menjadi petani berjaya atau perniagaan servis yang berjaya.


No comments:

Post a Comment

K-Play

kPlaylist - get your music online

The player will show in this paragraph

2 3

IkimFM

speaker music speaker